Kolejny wyjazd, do którego doszło w sierpniu 2020 roku, składał się z kilku ważnych elementów przygotowawczych: nauczyciele współpracujący ze sobą   w projekcie wspólnie omawiali wszystkie zagadnienia dotyczące mobilności. Początkowo należało zapoznać się z obyczajami, tradycją czy dziedzictwem, ale także systemem edukacyjnym i ciekawostkami znajdującymi się w kraju, do którego nauczyciel wyjeżdżał. Najważniejszym komponentem projektu skierowanego do nauczycieli jest podnoszenie umiejętności w zakresie porozumiewania się w języku angielskim, ale również zapoznanie się z inną kulturą a także wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami z innych krajów.

 

Podczas pobytu nauczyciel po za nauką języka angielskiego zwiedza ciekawe zakątki miejscowości, w której się uczy a także okolicę. Ma możliwość uczestniczyć w wydarzeniach artystycznych, próbować miejscowych potraw oraz rozmawiać z uczestnikami kursu przybyłymi z wielu zakątków świata. Dzięki tym doświadczeniom jeszcze bardziej zrozumiała stanie się życzliwość        i empatia nauczyciela dla uczniów i rodzin przybywających do naszego kraju.

Zrealizowane cele

  1. Podniesienie umiejętności porozumiewania się w języku angielskim.

Nauczyciel codziennie przez pięć godzin uczył się języka angielskiego. Poznawał gramatykę, czytał, pisał i mówił. Codziennie brał udział w konwersacjach rozmawiając z członkami klasy na tematy podane przez nauczyciela prowadzącego zajęcia. Miał możliwość po za zajęciami praktycznie wykorzystywać język rozmawiając z uczestnikami projektu przybyłymi  z innych krajów lub podczas codziennego przebywania w miejscu, w którym wszyscy porozumiewają się w innym języku.

  1. Poznanie kultury innych państw.

Współuczestnikami kursu były osoby z takich krajów jak na przykład: Japonia, Korea, Rosja, Litwa, Czechy czy Francja. Dzięki temu, iż grupa składała się z tak różnorodnych osób z wielu krajów, podczas rozmów poza zajęciami można było dowiedzieć się więcej na temat realnego życia w danym miejscu. Najważniejsze jednak podczas tego wyjazdu było poznanie kultury kraju, do którego nauczyciel pojechał. Dzięki ofercie kulturalnej szkoły językowej można było zwiedzić zabytki mieszczące się w najbliższej okolicy a także zapoznać się             z obyczajami.

  1. Nawiązanie nowych kontaktów.

Uczestnikami kursu językowego byli nie tylko nauczyciele, dzięki temu udało się poznać ciekawe osoby mieszkające na co dzień w odległych krajach. Przede wszystkim jednak udało się nawiązać kontakty międzynarodowe                             z czynnymi nauczycielami na co dzień pracującymi w szkołach w skutek czego miała miejsce wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami z innych krajów, którzy przyjechali na kurs. Nawiązane relacje być może zaowocują współpracą.