Drodzy Rodzice, wkrótce wraz z moim psiakiem Łatkiem, będę organizował zajęcia z Państwa dziećmi. Piesek jest średniej wielkości, bardzo łagodny, od urodzenia ma regularny kontakt z dziećmi i oczywiście z weterynarzem. Wpływ tych wspaniałych zwierząt na psychikę dzieci jest nieoceniony, są źródłem radości, wewnętrznego uspokojenia, skutecznie odrywają myśli od smutków mniejszych i tych większych. Oczywiście pamiętam o tych Uczniach którzy odczuwają lęk w kontakcie z psami. Przed pierwszymi zajęciami z Łatkiem odwiedzę Uczniów poszczególnych klas i przygotuję na spotkanie z nim. Napiszę Państwu w tajemnicy że Łatek będzie się bardziej bał dzieci, niż dzieci Łatka, także na pewno damy radę. A wracając do wątku dzieci odczuwających lęk przed pieskiem, Łatek na początku zajęć będzie na smyczy, powoli, z czasem, kiedy oswoi się nieco z dziećmi, a dzieci z nim, będzie możliwość wspólnej zabawy, oczywiście dla dzieci które wyrażą taką chęć. Czy wobec tego pozostałe dzieci skorzystają na spotkaniach z Łatkiem? Gwarantuję że tak, co potwierdzają liczne badania naukowe. Dzieci lękowe, przyglądające się rówieśnikom bawiącym się z psiakiem, poprzez modelowanie, również zaczynają nawiązywać interakcję, w dużym stopniu obniżając natężenie odczuwanego lęku, a z czasem całkowicie pozbywając się go. Ideą spotkań jest przede wszystkim dostarczenie Państwa dzieciom dużej dawki radości i pozytywnych wrażeń, a gdzie dużo radości, tam mało gniewu i złości. Czekam na wszelkie sugestie i pytania z Państwa strony. Pozdrawiam, psycholog szkoły Marcin Ciepliński.