Specyficzne warunki, w których przyszło nam realizować projekt zmieniły jego formę, ujęły atrakcyjności, którą stanowiły wyjazdy, ale sam cel projektu – zdrowsze i lepsze życie, kształtowanie własnej sprawczości odporności na stres, pozostały niezmienione. Ze względu na zbieżność priorytetów część zadań była realizowana wspólnie z Zespołem Promocji Zdrowia. W tym półroczu roku szkolnego przeprowadziliśmy następujące aktywności:
- Erasmus + Day– wirtualna konferencja, spotkanie z nauczycielami sąsiednich szkól, także biorących udział w realizowaniu programu Erasmus+, rozpowszechnianie produktów projektów, dzielenie się dobrymi praktykami
- Sprzątanie świata– prezentacje, warsztaty, gry i zabawy promujące kształtowanie postaw obywatelskich i zachowania sprzyjające zdrowiu
- Ogródek ziołowy– założenie kwiatowo-ziołowego ogródka, promocja zdrowego odżywiania i jednocześnie uatrakcyjnienie przestrzeni szkolnej
- Dzień Życzliwości– projektowanie kartek poprawiających nastrój, dających nadzieję i wiarę we własne siły, wymiana kartek ze szkołami partnerskimi
- Dzień Zdrowia Psychicznego– przygotowanie tablicy - pakietu scenariuszy, filmów, wywiadów, tutoriali do pobrania na godziny wychowawcze na temat chorób psychicznych, rozpoznawania symptomów, ograniczeń, z którymi muszą żyć ludzie obarczeni tymi chorobami i ich rodziny,
- Dzień Tolerancji– poczucie odrzucenia jako źródło stresu, kształtowanie poczucia tolerancji, zrozumienia, akceptacji osób wyrażających odmienne poglądy, przygotowanie zestawu pomocy wizualnych, gier, scenariuszy lekcji do wykorzystania na godzinach wychowawczych
- Nie stój z boku, reaguj– przemoc jako główne źródło stresu szkolnego, lekcje j. angielskiego poświęcone mobbingowi w szkole i cyberprzemocy,
- Przyjaciel – kim jest dla mnie– zajęcia na temat roli jaką pełnią przyjaciele w naszym życiu, jacy są, jakie mają cechy, jak się zachowują, co znaczy dla mnie przyjaźń, wsparcie udzielane przez przyjaciela jako najcenniejsza ochrona przed stresem
- I wish you Merry Christmas – zaprojektowanie kartek świątecznych przez uczniów szkół partnerskich, umieszczenie ich, oraz przepisów na dania świąteczne, na wspólnej tablicy, Końcowe Odliczanie - kalendarz zadań przedświątecznych
W drugim półroczu zajmiemy się głównie właściwym odżywianiem, jako jednym z czynników decydujących o zdrowiu i samopoczuciu człowieka.
Nieustannie zapraszamy do odwiedzenia naszego bloga, gdzie regularnie zamieszczamy informacje na temat wszystkich naszych aktywności: http://tamsylwka.cba.pl